مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان (زیر نظر دارالعلوم مکی) سه‌شنبه فراخوان عمومی جهت کمک به سیل‌زدگان جنوب بلوچستان منتشر کرد.
چهارشنبه (15 دی‌ماه 1400) رئیس هیئت مدیرهٔ مؤسسهٔ محسنین؛ مولانا عبدالغنی بدری، از مناطق سیل‌زده بازدید کردند و ضمن دیدار با مردم سیل‌زدهٔ «کنارک» از نزدیک مشکلات و نیازمندی‌های آنان را بررسی کردند تا حتی‌الامکان برای رفع این مشکلات اقدام شود.

چهارشنبه اکیپ امدادرسانی مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین به شهرستان سیل‌زدهٔ کنارک اعزام شد و از پنج‌شنبه تا شنبه هجدهم دی‌ماه با فعالیت مستمر مشغول امدادرسانی و تخلیهٔ آب از خانه‌های سیل‌زدگان بوده است.

پنج‌شنبه شانزدهم دی‌ماه

جمعه هفدهم دی‌ماه

شنبه هجدهم دی‌ماه

در ادامهٔ امدادرسانی، نوزدهم دی‌ماه گروه اعزامی مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین برای نیازسنجیِ خانه‌های خسارت‌دیده از محلات مختلف شهرستان کنارک بازدید کرد.
در شهرستان کنارک، زهکش آب بالا است قسمتی از شهر خصوصاً سورگ و نظرآباد گود بوده و زمینش حالت باتلاقی دارد و کانون تجمع آب‌های سطحی است.
بافت شهر عمدتاً سنتی است؛ در بعضی محلات سطح حیاط منازل پایین‌تر از سطح کوچه و خیابان است و همین امر باعث ورود حجم زیاد آب باران به داخل منازل و سرریز شدن چاه‌های سرویس‌ بهداشتی و قاطی‌شدن آب فاضلاب با آب باران و ورودشان داخل منازل شده و در جاهایی تا نیم متر آب داخل منازل جمع شده است.
اکنون بخش اعظم آب‌های سطحی جمع‌آوری شده و بالا آمدن مجدد آب از زیر زمین به داخل منازل، کمتر شده است.
مسأله مهم شهر کنارک، نبود زیرساخت برای جمع‌آوری آب‌های سطحی است که ایجاد این شبکه از عهدهٔ مؤسسات خیریه خارج و نیاز به تخصیص و تأمین اعتبارات دولتی است.
قابل یادآوری است که فعالیت مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین در شهرستان کنارک متوقف نیست بعد از تخلیهٔ آب و آرام شدن اوضاع، گروه اعزامی اکنون بصورت محله‌ای در حال نیازسنجی و لیست‌برداری از خانه‌های خسارت‌دیده است.
نیاز است که خیّرین محترم و مردم نیک‌اندیش برای تأمین ایزوگام، مصالح ساختمانی و… جهت تعمیر و بازسازی خانه‌های نیازمندانِ شناسایی‌شده، توجه ویژه‌ای بکنند.

مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان
زیر نظر دارالعلوم مکی

277 بازدید

منتشر شده در تاریخ : ۱۴۰۰-۱۰-۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تمامی حقوق طرح برای طراح محفوظ است. Copyright ©

طراحی شده توسط : عبدالماجد شه بخش