در تیرماه 1400 با موج سهمگین کرونای دلتا، استان سیستان‌وبلوچستان در برزخی هولناک فرورفت هول‌وهراس بیش از هر زمانی مردم استان را فراگرفت. آن هنگام که به‌یاد زخم‌های کهنهٔ خودشان افتادند؛ زخم نداری، بیکاری، محرومیت و… که در این میان، کرونا با حمله‌ای فراگیر مانند هیولایی جلوی آفتاب استان را فراگرفت تا استان و خصوصاً زاهدان به تمام معنا در تاریکیِ مرگ‌باری وارد شود روزهایِ سیاهی که از هر طرف بوی مرگ به مشام می‌رسید چه بسیار خانواده‌هایی که خاطره تلخ فراق و جدایی از عزیزان، در دفتر خاطرات زندگی‌شان ثبت شد اقشار مختلف جامعه افراد مفید و ارزشمندی را از دست دادند این موج کرونا همراه خود، دردهای فراوانی برای مردم و جامعه داشت.
مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین؛ شعبه خدمات‌رسانیِ دارالعلوم مکی، که با لطف خدای مهربان روزنهٔ امید مردم در بحبوحهٔ مشکلات و حوادث است در آزمایشی جان‌فرسا کمر همت را برای خدمت مردم عزیز بست.
رئیس هیئت مدیرهٔ مؤسسهٔ محسنین؛ مولانا بدری -حفظه‌الله- در پیام‌هایی که از طریق فضای مجازی منتشر کردند به راه‌حل‌های بهداشتی و شرعی تأکید نموده و در طی جلسات اضطراری از جمله نشست با امامان مساجد جهت شناسایی بیماران کرونایی و خدمت‌رسانی به آنان و درخواست کمک از خیّرین و جوانان غیور برای کمک به بیماران بی‌بضاعت کرونایی و برون‌رفت از بحران پیش آمده همه‌تن تلاش کردند که به لطف خداوند در تعاون و هماهنگی بین مردم و علما تأثیر شگرفی ایجاد کرد.
مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین که در طول سال برای کمک به نیازمندان و ایتام در تلاش است، در حوادث غیر مترقبه کارها بر دوش پرسنل مؤسسه مضاعف می‌شود.
مؤسسهٔ محسنین از طریق فضای مجازی که تنها پل ارتباطی با مردم و تنها رسانهٔ در دسترس است اعلامیه خود را منتشر کرد در پیِ آن مردم عزیز از استان و سایر نقاط کشور کمک‌های خود را به مؤسسهٔ محسنین ارسال کردند پرسنل مؤسسه، داروها و مواد خوراکی را بسته‌بندی کرده و به محلات و اشخاصی که معتمدین و امامان مساجد شناسایی و معرفی می‌کردند، تحویل می‌دادند.
اما آنچه که در آن فضای هولناک که حتی ظرفیت بیمارستان‌ها هم تکمیل شده بود، حس خوب و دلپذیری ایجاد کرد همکاری داوطلبانه برخی از مردم عزیز بود خصوصاً استاد فرهیخته و مخلص مولوی محمد ذاکری‌فر که به همراه همسر فداکارش تمام کار و زندگی خودشان را کنار گذاشته و تمام‌وقت به عنوان تزریقات‌چی‌ِ مؤسسه، به بالین بیش از 700 بیمار کرونایی رفته و به خدماتی مانند تزریقات و رساندن دارو پرداختند.
در صحنه دیگر میدانِ خدمت، مولوی عبدالقادر گرگیج از ابتدای این بحران، سراغ بیماران نیازمند به کپسول اکسیژن را می‌گرفت و در خدمت‌رسانی شب و روز نمی‌شناخت او که با بدحال‌ترین بیماران کرونایی سروکله زده است، می‌گوید: «هیچ چیزی شیرین‌تر از خدمت‌کردن به مردم نیست. چنان حسی که گویا تمام دنیا را به آدم داده‌اند اما حجم بالای تنگ‌دستی و مشکلات موجود در جامعه، کام آدم را بسیار تلخ می‌کند.»

و اما آمار و هزینه‌های طرح بحران کرونا تا امروز 18 مرداد، بشرح زیر می‌باشد:
تزریقات و رسیدگی به بیش از 700 بیمار و تهیه داروی آن‌ها به مبلغ 600/000/000 ریال
تهیه 100 کپسول اکسیژن، که به بیش از 300 بیمار نیازمند به کپسول اکسیژن خدمت‌رسانی شد.
توزیع ماسک به قیمت 3/000/000/000 ریال
تهیه سبد غذایی به قیمت 5/200/000/000 ریال
تهیه گوشت به قیمت 1/100/000/000 ریال
توزیع نان گرم در بین نیازمندان حاشیه شهر زاهدان به مبلغ 10/000/000 ریال
در پایان از همه خیّرین، نیکوکاران و همه نوع‌دوستانی که از استان و از سایر نقاط کشور در روزهای بحرانی کرونایی با مؤسسهٔ محسنین همکاری کردند، صمیمانه تشکر می‌کنیم.

334 بازدید

منتشر شده در تاریخ : ۱۴۰۰-۰۶-۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تمامی حقوق طرح برای طراح محفوظ است. Copyright ©

طراحی شده توسط : عبدالماجد شه بخش