از ابتدای تیرماه 1400 که موج کرونای دلتا، استان سیستان و بلوچستان و خصوصاً شهر زاهدان و روستاهای اطراف آن را بصورت گسترده فراگرفت این وضعیت بحرانی، تا پایان مرداد ماه و دهه اول شهریور به تدریج ادامه داشت در طی این مدت «ستاد بحران مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زیر نظر دارالعلوم مکی» هم‌چنان به بیماران بی‌بضاعت کرونایی رسیدگی می‌کرد و خدماتی مانند تزریقات، تهیه کپسول اکسیژن و همچنین تهیه داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی انجام می‌شد.
در عید قربان امسال مصادف با 30 تیر 1400 طبق روال هر ساله مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین طرح قربانی نیابتی را اجرا کرد در این طرح، 13 رأس گاو و 20 رأس گوسفند به نیابت از خیرین محترم ذبح شد و گوشت آن بین خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمندِ تحت پوشش موسسهٔ خیریهٔ محسنین، توزیع شد.


با نزدیک‌شدن مهرماه «طرح اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان بی‌سرپرست و مستمند» شروع شد. که با لطف خداوند در فعالیتی بزرگ، مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین با همکاری خیرین گرانقدر و مردم عزیز، 5,000 بسته لوازم‌التحریر تهیه و به دانش‌آموزان بی‌سرپرست و مستمند اهدا کرد.


با سرد‌شدن هوا دغدغهٔ خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند، بیش از هر زمانی بیشتر می‌شود. سوز سرما چهره واقعی خود را در خانه‌های مستمندان به نمایش می‌گذارد خانواده‌هایی که توان تهیه و خرید لباس گرم، برای فرزندان خود را ندارند در روزهای سرد، دنیا به چشم آن‌ها بی‌رنگ می‌شود. در همین راستا مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین که در تلاش است با همکاری شما مردم عزیز تسکین دردهای مستمندان و روزنهٔ امید نیازمندان باشد، در آبان‌ماه با لطف خداوند و حمایت خیرین نیک‌اندیش در طرح اهدای لباس گرم، موفق شد به 400 نفر دختر و پسر یتیم لباس گرم اهدا کند. فصل سرما پیش و روی ماست و این طرح هم‌چنان ادامه دارد.


هر ساله مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان به مناسبت عید سعید قربان «طرح اهدای لباس و کفش به بچه‌های بی‌سرپرست و مستمند» را اجرا می‌کند امسال به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا دلتا در سیستان و بلوچستان، به تعویق افتاد.
این طرح بزرگ، که بعد از تعویق چند ماهه، در آبان‌ماه اجرا شد به 2,000 نفر دختر و پسر یتیم لباس محلی و کفش نو اهدا شد.

در پایان از همه خیرین محترم و مردم عزیزی که در فعالیت‌های اجتماعی، یتیم‌نوازی و کمک به مستمندان با مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان همکاری کردند، صمیمانه تشکر می‌کنیم.
قابل ذکر است فقر و محرومیت بالایی که استان سیستان و بلوچستان با آن مواجه است بیشترین فشار آن بر دوش خانواده‌های بی‌سرپرست و بچه‌های یتیم است که منجر به پدیدآمدن معضلاتی امثال کودکان‌ِ کار و کودکانِ عقب‌مانده از تحصیل می‌شود و نهایتاً پیامدهایی مانند اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. این کودکانِ بااستعداد، سرمایه‌های ملی و نسل آینده سرزمین ما هستند اگر به این‌ها بها داده شود و از چنگال فقر و محرومیت نجات داده شوند، قطعاً در عرصه‌های گوناگون علمی، ورزشی و… باعث افتخارآفرینی و سربلندی کشور ما خواهند بود.
به همین جهت مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان (زیر نظر دارالعلوم مکی) بااستعانت به خداوند و حمایت و همکاری شما مردم عزیز و خیرین گرامی تمام تلاش خود را بکار بسته تا خانواده‌های بی‌سرپرست و مستمند را تحت پوشش قرار دهد که در نتیجه شاهد اثرات مفید و مثبت آن در جامعه باشیم و سرزمینی خرم و آباد داشته باشیم.
تاکنون مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین بیش از سه هزار خانواده بی‌سرپرست و مستمند را تحت پوشش قرار داده است که از همه شما مردم عزیز درخواست می‌شود در این حرکت بزرگ اجتماعی، جهت کمک به نیازمندان، خانواده‌های بی‌سرپرست و مقابله با معضلات اجتماعی، با مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان همراه شوید.

462 بازدید

منتشر شده در تاریخ : ۱۴۰۰-۰۹-۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تمامی حقوق طرح برای طراح محفوظ است. Copyright ©

طراحی شده توسط : عبدالماجد شه بخش