هدیه‌ای کوچک، اما شادی‌بخش

ماه مهر، ماه مهرورزی است. دانش‌آموزان با فرارسیدن ماه مهر شورونشاط تازه‌ای می‌یابند. یکی از دل‌خوشی دانش‌آموزان در این ایام کیف و کفش نو و نوشت‌افزار است؛ اما برخی این دل‌خوشی را ندارند. در سیستان و بلوچستان مردم علاوه‌بر رنج تورم، رنج محرومیت را هم به دوش می‌کشند و این فقر و محرومیت در روستاها به‌مراتب بیشتر از شهرهاست.
چند ماه از آغاز مدارس گذشته بود که جوانی با سیمایی مظلوم و گردوغبارآلود از روستا به شهر زاهدان آمده بود، به یکی از همکاران موسسۀ خیریه محسنین نیازی را مطرح کرد. او گفت که یک برادر و یک خواهر دانش‌آموز دارم، آنها در روستا به مدرسه می‌روند و خیلی هم به درس خواندن علاقه دارند، کیف و کفش چندسالۀ آنها کهنه و پاره‌پاره شده و نوشت‌افزارهای نیمه‌ونصفۀ پارسالی نیز اکنون تمام شده‌اند، اگر امکانش است مقداری نوشت‌افزار به اینها هدیه کنید. با هماهنگی مسئول، دو بسته نوشت‌افزار و یک لباس فرمِ استفاده‌شده به او دادند.
آن جوان آنها را تحویل ‌گرفت و به روستا ‌رفت. مدتی گذشت آن جوان به شهر آمد و پیش همان همکار موسسه رفت. او به‌قدری خوشحال بود که نمی‌دانست چگونه این احساس را ابراز کند. گفت: برادر و خواهر وقتی این نوشت‌افزارها را دیدند خیلی ذوق‌زده شدند، اصلا باور نمی‌کردند یک بسته نوشت‌افزار نو دارند. آنها خوشحال بودند که انسان‌های خیراندیش، ما روستاییان را فراموش نکرده‌اند. آنها من را پیش شما فرستادند تا سلام آنها را به شما برسانم و از شما تشکر کنم. خواهرم که اول راهنمایی می‌خواند لباس فرم نداشت و با همان لباس محلی به مدرسه می‌رفت. مدیر هم همیشه به او گیر می‌داد. ما هم نمی‌توانستیم لباس فرم برایش بخریم. وقتی این لباس فرم را برایش بردم او خیلی ذوق کرد. فردایش شادمان با آن لباس فرم به مدرسه رفت. او من را اینجا فرستاد تا بگویم شما به ما بهترین چیز را هدیه کردید؛ نوشت‌افزار و لباس فرم! و اینکه بگویم من از همان روز برای شما دعا می‌کنم.
از سخنان آن جوان معلوم بود که بچه‌های روستا نه تنها کیف و کفش ندارند بلکه برای تحصیل نیازهای دیگری نیز دارند؛ اما فقر و محرومیت چنان آنها را قانع بار آورده است که با کوچک‌ترین هدیه هم خوشحال می‌شوند و ذوق می‌کنند.
انسان‌های نیک‌اندیش و خیّرین عزیز که با کمک‌های خود این بچه‌ها را خوشحال می‌کنند، یقین بدانند که بازتاب خوشحالی این بچه‌ها را در زندگی خود مشاهده خواهند کرد.

🌴مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان
زیر نظر دارالعلوم مکی
____
سایت: www.mohsenin-makki.com
اینستاگرام: https://instagram.com/mohsenin.makki
پیج دوم: https://instagram.com/mohseninmakki2
تلگرام: https://t.me/mohseninmakki

در نشر خوبی‌ها سهیم باشیم

695 بازدید

منتشر شده در تاریخ : ۱۴۰۲-۱۰-۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تمامی حقوق طرح برای طراح محفوظ است. Copyright ©

طراحی شده توسط : عبدالماجد شه بخش