رییس هیئت مدیره‌ی مؤسسه خیریه محسنین زاهدان روز سه‌شنبه 94/10/29 به همراه هیئتی از اساتید حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان و هیئت مدیره‌ی مؤسسه از مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت بازدید نمودند.
مولانا بدری و هیئت همراه، ابتدا از کارگاه‌های موجود در این مرکز بازدید به عمل آوردند و با کارآموزان و معلمان به گفتگو پرداختند و در جریان مشکلات پیش روی این افراد قرار گرفتند.
این مرکز شامل دو بخش آموزشی ویژه برادران و خواهران می‌باشد که بخش برادران شامل کارگاه‌های تأسیسات، مکانیک خودرو، جوشکاری و لوازم‌خانگی و بخش خواهران شامل کارگاه‌های رایانه، خیاطی، دوخت‌های سنتی تلفیقی، صنایع‌دستی، صنایع تزئینی، صنایع پوشاک، سکه دوزی و سوزن‌دوزی می‌باشد.
مولانا عبدالغنی بدری و هیئت همراه بعد از بازدید از کارگاه‌ها جلسه‌ای با آقای عرب مدیر مرکز و همکارانشان داشتند.
در ابتدای جلسه آقای عرب مرکز را معرفی نموده و به بیان کمبودها و نیازها پرداختند.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه محسنین ضمن ابراز خرسندی از این دیدار افزودند: توفیقی که خداوند نصیب شما کرده است از کارهای نیک و بزرگ است.
در تعالیم اسلامی هم به این مورد تشویق شده چنانچه در روایتی از کتاب صحیح مسلم می‌خوانیم که یکی از اصحاب از آن حضرت صلی‌الله علیه و سلم کارهای نیک و معروف را پرسیدند پیامبر صلی‌الله علیه و سلم پاسخ دادند: «تُعِینُ صَانِعًا أَوْ تَصْنَعُ لِأَخْرَقَ» هنرمندی را یاری کن یا برای فردی که بلد نیست درست کن.
امام جمعه موقت اهل سنت زاهدان ادامه ادامه دادند: ما همکاری در زمینه آموزش افراد جویای کار و اشتغال را برای خود عبادت وخدمتی بزرگ به مردم می‌دانیم.
معاونت محترم آموزشی دارالعلوم زاهدان در ادامه‌ی این دیدار افزودند: بخش بزرگ معضلات جامعه ما از بیکاری نشأت گرفته است و علاوه از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست بسیاری از مردم در تأمین مخارج ضروری خود مشکل دارند. قبلاً درباره‌ی مرکز شما شنیده بودم اما در بازدید امروز متوجه وسعت کار و خدمات‌دهی شما شدیم که نیاز است در این باره تبلیغات بیشتری صورت گیرد.
برخی از مشکلات موجود کارآموزان به‌ویژه کارآموزان خواهر همچون نبود سرویس ایاب و ذهاب، کمبود قطعات دستگاه‌ها و مساعدت افراد فارغ‌التحصیل برای اشتغال بود که قرار شد با همکاری مؤسسه خیریه محسنین چاره‌جویی شوند.

2374 بازدید

منتشر شده در تاریخ : ۱۳۹۴-۱۱-۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تمامی حقوق طرح برای طراح محفوظ است. Copyright ©

طراحی شده توسط : عبدالماجد شه بخش