مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین (زیر نظر دارالعلوم مکی زاهدان) با توجه به شرایط سخت اقتصادی و آمار بالای فقر و نیازمندی هر سال در ماه مبارک رمضان طرحی به نام «افطاری نیازمندان» اجرا می‌کند که با لطف الهی و حمایت ارزشمند خیّرین، امسال نیز برای بیش از سه هزار خانوادهٔ بی‌سرپرست و مستمند سبد غذایی تهیه و توسط پرسنل مؤسسهٔ محسنین در محل سکونت مددجویان توزیع شد که مجموع آن به ارزش 13/350/000/000 ریال شد.


همچنین ده رأس گاو به قیمت 2/110/000/000 ریال خریداری و در کشتارگاه صنعتی به‌صورت مکانیزه و بهداشتی کشتار شد. گوشت آن (با استخوان 2010 کیلوگرم) به قشر نیازمند اهدا شد.

بسیاری از روستاها و حاشیهٔ شهرها از معضل بی‌آبی در شرایط اسفناکی قرار دارند؛ مردم برخی از روستاهای بلوچستان به‌خاطر نبود آب لوله‌کشی مجبورند از آب «هوتگ» استفاده کنند؛ هوتگ گودالی است که آب گل‌آلود باران در آن جمع می‌شود و در بعضی از مناطق، مردم از برکه‌هایی که تمساحِ گاندو در آن زندگی می‌کند آب خود را تأمین می‌کنند.
گزارش‌های دلخراشی است که مردم هنگام برداشت آب از برکه، طعمه این تمساح‌ها شدند؛ کشته شدند یا به‌صورت وحشتناک زخم‌های جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد شده است. همچنین در برخی از مناطق، مردم برای تهیهٔ آب کیلومترها مسافت را طی می‌کنند تا به آب برسند. مؤسسهٔ محسنین با احساس مسئولیتی که در قبال مشکلات جامعه دارد، تمام تلاش خود را در این راستا به‌کار گرفته که بتواند اندکی از درد‌های این مردم صبور را رفع کند.
لذا مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین با توفیق خداوند و حمایت هم‌وطنان و خیّرین نیک‌اندیش در دو ماه گذشته حفر و تجهیز کامل یک حلقه چاه و تجهیز و راه‌اندازی سه حلقه چاه دیگر را انجام داد.

مؤسسه خیریهٔ محسنین برای حمایت و تسلای خاطر یتیمان و خانواده‌های بی‌سرپرست هر ساله طرح «لباس عید یتیم» را اجرا می‌کند که امسال الحمدلله برای دو هزار دختر و پسر یتیم لباس و کفش به ارزش 5/855/000/000 ریال تهیه شد.

طبق تحقیقات کارشناسان اکثر جرم‌ها از افرادی سرزده که از محرومیت‌ها رنج می‌برده‌اند بنابراین هیئت مدیرهٔ مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین به خوبی واقف است که اساسی‌ترین کار برای مقابله با مشکلات جامعه؛ ایجاد اشتغال، فرهنگ‌سازی، رسیدگی به آموزش و پرورش و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند است؛ اما با اوضاع نابسامان اقتصادی و رسیدگی به مشکلات روزمرهٔ ایتام مانند اطعام و… ظرفیت‌های موجود مؤسسهٔ محسنین را به خود مشغول کرده و برنامه‌های اساسی مؤسسه به دلیل نبود بودجه کافی نسبتاً متوقف است. اما با وجود این، مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا از این مهم فاصله نگیرد و در قبال اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند فعالیتی هر چند اندک، اما به اندازه توان خود داشته باشد و آن به‌شرح ذیل است؛

  • ایجاد اشتغال برای ده خانواده تحت پوشش مؤسسهٔ محسنین که مجموع هزینهٔ آن 174/500/000 ریال است
  • اشتغال برخی از خانواده‌ها به هنر سوزن‌دوزی که هنر بومی مردم استان است از حاصل این تلاش، می‌توان به تهیهٔ 2500 جاقرآنی با طرح و هنر بومی اشاره کرد.
  • بستن قرارداد با شرکت ایران‌خودرو جهت اشتغال به مبلغ 500/000/000 ریال.

◻️قابل ذکر است برای رفع مشکلات و معضلات جامعه در ابتدای راه قرار داریم و این حرکت ان‌شاءالله با همکاری شما مردم نوع‌دوست با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت. در این راستا از همهٔ شما مردم فکرمند درخواست داریم برای پیش‌برد اهداف انسان‌دوستانه، جهت فقرزدایی و ایجاد اشتغال، بهبود و ارتقای سطح آموزش و پرورش و سایر معضلات و مشکلاتِ جامعه، ما را با دعاها و همکاری‌های لازم یاری کنید.

369 بازدید

منتشر شده در تاریخ : ۱۴۰۰-۰۳-۰۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تمامی حقوق طرح برای طراح محفوظ است. Copyright ©

طراحی شده توسط : عبدالماجد شه بخش