با طعم مهربانی

فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ
برای پروردگارت نماز بخوان و قربانی کن.

قربانی از ذبح حیواناتی مشخص، در زمانی معین و با نیت تقرّب به خداوند متعال انجام می‌گیرد.
قربانی یک عبادت مالی و از شعائر مهم اسلام است که در سال دوم هجری مشروع گردید. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم در مدینه هر سال قربانی می‌کرد.
” … لَكُمْ فِيهَا خَيْرٌ ۖ فَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَيْهَا صَوَافَّ ۖ فَإِذَا وَجَبَتْ جُنُوبُهَا فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْقَانِعَ وَالْمُعْتَرَّ ۚ كَذَٰلِكَ سَخَّرْنَاهَا لَكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ” (حج: ۳۶) «…در آن قربانی، برای شما خیر و صلاح است، پس هنگام ذبحِ آن‌ها تا برپا ایستاده‌اند نام خدا را یاد کنید و چون پهلویشان به زمین افتد (و کامل نحر شوند) از گوشت آن‌ها تناول نموده و به نیازمندان و سائل هم بدهید. ما این‌گونه این بهائم را مطیع شما ساختیم تا شکر (نعمت‌ها را) به جای آورید.
”عَنْ عَائِشَهَ أَنَّ النَّبِیَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قَالَ مَا عَمِلَ ابْنُ آدَمَ یَوْمَ النَّحْرِ عَمَلًا أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ مِنْ هِرَاقَهِ دَمٍ وَإِنَّهُ لَیَأْتِی یَوْمَ الْقِیَامَهِ بِقُرُونِهَا وَأَظْلَافِهَا وَأَشْعَارِهَا وَإِنَّ الدَّمَ لَیَقَعُ مِنْ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ بِمَکَانٍ قَبْلَ أَنْ یَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ فَطِیبُوا بِهَا نَفْسًا”[ رواه ابن ماجه والترمذی]. «بهترین و پسندیده‌ترین عمل انسان روز عید از دیدگاه خداوند، ذبح قربانى است. در روز قیامت حیوان ذبح شده با شاخ‌ها، سُم‌ها و موهاى خود حاضر مى‌شود. (یعنى در برابر همەی این‌ها به شخص پاداش خواهد رسید) خون قربانى پیش از اینکه بر زمین بریزد مورد قبول حضرت حق واقع می‌شود، پس با ذبح قربانى خودتان را خوشحال کنید».

مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان «شعبهٔ امداد و خدمات‌رسانی دارالعلوم مکی» همچون سال‌های گذشته مدتی قبل از عید قربان برای اجرای طرح قربانی نیابتی اقدام و برنامه‌ریزی می‌کند در این طرح ابتدا از بازار دام بازدید و استعلام قیمت می‌شود بعد از بررسی‌های لازم و سلامت دام با تأمین‌کنندهٔ دام قرارداد منعقد می‌شود سپس فراخوان عمومی برای انجام این سنت حسنه منتشر می‌شود و در روز عید به نیابت از شما خیرین گران‌قدر دام‌های خریداری‌شده ذبح، بسته‌بندی و انجماد می‌شود و در ایام تشریق بین نیازمندان توزیع می‌شود.
بنابراین شما مردم عزیز و خیرین محترم، می‌توانید با مشارکت پررنگ خود در این امر خداپسندانه و سنت حسنه سهیم شوید و از برکات دنیوی و اجر اخروی آن بهره‌مند گردید.
مبلغ هر رأس قربانی: ۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان
مشارکت از طریق بانک صادرات:
شماره‌کارت بانک صادرات به نام مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان 6037691643580640
شماره‌حساب 0101564223004
شماره شبا IR20190000000101564223004
آدرس: زاهدان؛ خیابان خیام، خیام۳
شماره تماس: 05433426470
شماره همراه: 09152989280

🌴مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان
زیر نظر دارالعلوم مکی


سایت: www.mohsenin-makki.com
اینستاگرام: https://instagram.com/mohsenin.makki
پیج دوم: https://instagram.com/mohseninmakki2
تلگرام: https://t.me/mohseninmakki

2727 بازدید

منتشر شده در تاریخ : ۱۴۰۱-۰۳-۲۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تمامی حقوق طرح برای طراح محفوظ است. Copyright ©

طراحی شده توسط : عبدالماجد شه بخش