باران شدیدی که در شهر زاهدان و توابع آن بارید به گفته سازمان هواشناسی کشور، این مقدار بارش در فصل تابستان در ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
متأسفانه دو شهروند زاهدانی بر اثر برق‌گرفتگی و هم‌چنین در پی ریزش سقف یک خانه، دو کودک و هم‌چنین یک امدادگر در باران و سیلاب این شهر، جان خود را از دست دادند.
با ورود آب به داخل منازل خصوصاً در حاشیهٔ شهر زاهدان، وسایل زندگی مردم زیر آب رفته و باعث خسارت زیادی شد.
و هم‌چنین در شهر نصرت‌آباد بسیاری از خانه‌ها به‌علت سیل و آب‌گرفتگی زیاد، دچار آسیب شدیدی شدند و نیاز مبرم به بازسازی دارند خصوصاً خانه‌های خشت‌وگِلی که در حاشیهٔ شهر زاهدان و در شهر نصرت‌آباد زیاد است و بر اثر باران شدید و سیل، خسارت‌های سنگینی به خانه‌های مردم وارد شده است.

اکیپ امدادرسانی مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان، در ساعات اولیه در مناطق آسیب‌پذیر حضور پیدا کرده و از منازل آسیب‌دیدهٔ حاشیهٔ شهر زاهدان بازدید و نیازسنجی کرد و جهت تخلیهٔ آب منازل و رفع آب‌گرفتگی‌ها پمپ کف‌کش در اختیار مردم و معتمدین قرار داده شد. و با همکاری دفاتر تسهیل‌گری و توسعهٔ محلی شیرآباد1 و رسالت، در این محلات منازلی که سقف‌شان بر اثر باران شدید آسیب‌دیده بود، پلاستیک توزیع شد.

فیلم|

فیلم|


و باتوجه به بارش‌های سنگین 6 مردادماه در شهر نصرت‌آباد، اکیپ امدادرسانی مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان در این شهر حاضر شده و به امدادرسانی پرداخت و هزار پرس غذای گرم و آب‌معدنی و نان گرم بین سیل‌زدگان این شهر توزیع شد.

فیلم| امام جمعهٔ موقت شهر نصرت‌آباد، مولوی عبدالعزیز نارویی

🌴مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان
زیر نظر دارالعلوم مکی


سایت: www.mohsenin-makki.com
اینستاگرام: https://instagram.com/mohsenin.makki
پیج دوم: https://instagram.com/
تلگرام: https://t.me/mohseninmakki

3331 بازدید

منتشر شده در تاریخ : ۱۴۰۱-۰۵-۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تمامی حقوق طرح برای طراح محفوظ است. Copyright ©

طراحی شده توسط : عبدالماجد شه بخش