📃 گزارش اولین دورهٔ آموزش خیاطی مانتودوزی با شرکت بیست نفر از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش خیریهٔ محسنین زاهدان
📆 دی‌ماه ۱۴۰۲ 

فیلم|

🪩| مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان با بازگشایی کارگاه خیاطی، به منظور توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و ارائه فرصت‌های آموزشی و کسب درآمد برای آن‌ها، برنامه‌ای برای برگزاری دورهٔ آموزش خیاطی مانتودوزی در نظر گرفت. این دورهٔ آموزشی به مدت چهل و پنج روز برگزار شد و بیست نفر از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش خیریه، در این دوره شرکت کردند. در این گزارش، فعالیت‌ها و نتایج این دورهٔ آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

♻️ برنامه‌ریزی و اهداف آموزشی
با همکاری مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهدای وحدت زاهدان، برنامه‌ریزی جامعی برای دورهٔ آموزشی خیاطی مانتودوزی تهیه شد.
▫️دورهٔ دوخت مانتو یا مانتودوزی یکی از پرطرفدار‌ترین و کاربردی‌ترین دوره‌های طراحی و دوخت لباس است. معمولاً این دوره جزو به‌صرفه‌ترین دوره‌های آموزشگاه خیاطی برای تمامی علاقه‌مندان به هنر خیاطی به حساب می‌آید. دورهٔ دوخت مانتو به نسبت دوره‌های دیگر زمان کمتری می‌گیرد و کابرد بیشتری دارد. از آنجایی که ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و پوشش عرف جامعه برای خانم‌ها مانتو است، این دوره می‌تواند یکی از درآمدزاترین دوره‌های آموزش خیاطی باشد.
– هدف اصلی این دورهٔ آموزشی، ارتقای مهارت‌های خیاطی و طراحی و دوخت مانتو در فرم‌های مختلف بود.
– اهداف دیگر این دوره شامل آشنایی با اصول خیاطی مانتودوزی، نحوه کار با چرخ خیاطی، انتخاب الگوها و برش، دوخت و تکمیل مانتو، و ترفیع سطح تخصصی خیاطی بانوان شرکت‌کننده بود.

▪️ محتوای آموزشی
این دورهٔ آموزشی شامل کلاس‌های نظری و عملی بود که توسط استاد و مربی مجرب در زمینهٔ خیاطی مانتودوزی، ارائه شد.
– در کلاس‌های نظری، اصول و تکنیک‌های خیاطی مانتودوزی، انتخاب الگوها، اندازه‌گیری و برش مانتو، ترکیب رنگ و جنس پارچه، و نکات طراحی مانتو آموزش داده شد.
– در کلاس‌های عملی، بانوان شرکت‌کننده با نظارت مستقیم و اشراف و راهنمایی کامل مربی، و با استفاده از ماشین خیاطی و لوازم مورد نیاز، مانتوهایی را برش داده و با دوخت و تکمیل آن‌ها، مهارت خود را بهبود بخشیدند.

🔸 روند برگزاری دورهٔ آموزشی
دوره آموزشی به مدت چهل و پنج روز برگزار شد طی این دورهٔ آموزشی، بیست نفر از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش خیریهٔ محسنین زاهدان با مباحث مربوط به مانتودوزی آشنا شدند و مهارت‌های خیاطی خود را بهبود دادند.
با توجه به علاقهٔ هنرجویان و جدیّت و تلاش مربی، وظیفه‌های تکمیلی مانند انجام تمرینات عملی و تولید مانتوهای متنوع برای یادگیری تکنیک‌های مختلف، از دست‌آوردهای این دوره بود.
– شرکت‌کنندگان توانستند مانتوهایی با کیفیت مناسب برش داده و دوخت کنند و از تکنیک‌های خیاطی پیشرفته استفاده کنند و با پیشرفت در مهارت‌های خیاطی و توانایی ساخت مانتوهای با کیفیت، شرکت‌کنندگان اعتماد به نفس بیشتری به خود پیدا کرده و احساس می‌کنند که می‌توانند به خوبی به نیازهای خانواده خود پاسخ دهند و به عنوان افراد مستقل در جامعه موفق عمل کنند.
– این دورهٔ آموزشی برای شرکت‌کنندگان فرصت مناسبی جهت کسب درآمد، و دریافت گواهینامه معتبر فنی‌و‌حرفه‌ای و ایجاد یک کسب‌وکار خانگی و شخصی در زمینه خیاطی فراهم کرد. شرکت‌کنندگان در طول این دورهٔ آموزشی با اشتراک‌گذاری تجربیات و مشارکت در تمرینات عملی، با هم ارتباط برقرار کرده و از تعامل با یکدیگر بهره‌مند شدند.

💠 مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان «شعبهٔ خدمات‌رسانی دارالعلوم مکی» در نظر دارد با گسترش این طرح، در مسیر اشتغال و تولید همراه این خانواده‌های محترم باشد تا به مرحلهٔ خودکفایی کامل برسند و بتوانند محصولات خود را به بازار هدف عرضه کرده و به فروش برسانند.

♻️ شما مردم نیکوکار می‌توانید در بخش‌های مختلف امور خیر و کمک به نیازمندان مشارکت داشته باشید.
✓ سرپرستی کودکان یتیم و حمایت از تحصیل آنان
✓ کمک به درمان بیماران اعتیاد
✓ کمک به خانوادهٔ ایتام و اشتغال زنان سرپرست خانوار

💠 در مسیر نیکوکاری با همکاری و پیشنهادات سازندهٔ خود با مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان «شعبهٔ خدمات‌رسانی دارالعلوم مکی» همراه شوید.
شماره تماس: ۰۵۴۳۳۴۲۶۴۷۰
آدرس: زاهدان، خیابان خیام، خیام۳ دفتر مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان

🌴مؤسسهٔ خیریهٔ محسنین زاهدان
زیر نظر دارالعلوم مکی
____
سایت: www.mohsenin-makki.com
اینستاگرام: https://instagram.com/mohsenin.makki
پیج دوم: https://instagram.com/mohseninmakki2
تلگرام: https://t.me/mohseninmakki

در نشر خوبی‌ها سهیم باشیم

850 بازدید

منتشر شده در تاریخ : ۱۴۰۲-۱۰-۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


تمامی حقوق طرح برای طراح محفوظ است. Copyright ©

طراحی شده توسط : عبدالماجد شه بخش